Dlaczego warto wydawac wlasna gazet? firmow?? |
![]() |
![]() |
![]() |
Autor: Grzegorz Kulczykowski |
Przez ostatnie kilka lat Internet przeora? pogl?dy mened?erów i rozbi? utrwalone od lat nawyki. Firmy fonograficzne trwaj? w permanentnym kryzysie spowodowanym bezp?atn? wymian? plików muzycznych przez Internet. Nak?ady prasy papierowej spadaj?, likwidowane s? tytu?y z wieloletnim dorobkiem i tradycj?, wydawców cieszy sam fakt stabilno?ci nak?adu b?d? niewielkich spadków. Czytelnicy zamiast rozk?ada? papierow? p?acht? czytaj? wiadomo?ci on-line. Odnotowuje si? sta?y spadek przychodów z reklamy w tradycyjnych mediach, zw?aszcza w telewizji. Rosn? za to systematycznie nak?ady na reklam? internetow?. Chocia? redaktor naczelny papierowego czasopisma prze?ywa istotnie trudne chwile, to rozwój Internetu stwarza ogromn? szans? dla tych, którzy kiedy? nawet nie mogli pomarzy? o wydaniu swojej publikacji. Kilkana?cie lat temu napisa?em swój pierwszy artyku? i zanios?em go do redaktora do?? powa?nego periodyku, który ukazywa? si? w nak?adzie 10 000 egzemplarzy. Zosta? przyj?ty, dobrze oceniony i opublikowany. Ilu czytelników go przeczyta?o? Nie wiem. Kilka tysi?cy? Rzadko si? si? zdarza, ?eby numer kto? czyta? od deski do deski. Innej redakcji zaproponowa?em lepszy - moim zdaniem - artyku?. Odrzuci?a go. Poniewa? do?? szybko si? zdezaktualizowa? - nikt go ju? nie przeczyta?. Wracam pami?ci? do tych chwil, kiedy ogl?dam statystyki ogl?dalno?ci blogów b?d? artyku?ów o ?enuj?cej niekiedy warto?ci. Zapoznaje si? z nimi taka liczba czytelników, o których przed laty mog?em jedynie pomarzy?. W tej chwili, je?eli mam co? innym do powiedzenia, kiedy mog? co? przekaza?, opowiedzie? o sobie, swoich przemy?leniach i do?wiadczeniach - nie napotykam praktycznie ?adnych barier. Nie musz? zabiega? o druk u ?adnego nad?tego sekretarza redakcji - umieszczam tekst na stronie. Wszystko. Nie ma ju? ?adnych barier, by opublikowa? w?asn? gazet? i dotrze? z ni? do czytelników. Koszty s? minimalne. Nie ma ju? kosztów druku, ?amania, dystrybucji i sprzeda?y. Rzecz, która wydawa?a si? nieprawdopodobna kilka lat temu - wydawanie w?asnej gazety - teraz zale?y ju? tylko od Twojej ch?ci i woli. Zach?cam do takiej decyzji. W?asny, ?ywo redagowany portal firmowy mo?e sta? si? dla Ciebie forum spotkania z klientami, przestrzeni? wzajemnej wymiany i dyskusji. Mo?e te? sta? si? dla Ciebie o?rodkiem dokumentuj?cym Twój dorobek, prac?, Twoje kompetencje i zasoby wiedzy. Stanie si? skarbnic? wiedzy, do której w ka?dej chwili kto? mo?e zajrze?, która si? nie starzeje. Czasami wydaje si? nam, ?e to, co robimy, jest oczywiste dla innych, ?e dzie?o mówi samo za siebie: dobry produkt, zrealizowana us?uga, zamkni?ty projekt. Rzeczywi?cie tak jest. Ale jednak cz?sto to nie wystarcza. Ludzka pami?? jest ulotna. Fakty si? zacieraj?, zaczynaj? zmienia? swoje znaczenie. Cieszymy si? wakacyjnym wyjazdem, ale robimy zdj?cia, by zachowa? te chwile. Niektórzy robi? sobie zapiski, notatki z podró?y. Firmowy portal utrwali Twoj? prac?. Przede wszystkim dla Ciebie i Twoich klientów lub partnerów. Zdziwisz si?, kiedy zobaczysz, jak jest to te? wa?ne dla innych, zupe?nie nieznanych Ci teraz osób. Tak? gazet? mo?esz mie? ju? teraz. |
tel. +48 790 790 840Prosz? o maila lub telefon. |